Veelgestelde vragen

Hoe kan ik bestellen?

Om een bestelling te plaatsen via deze website heeft u een account nodig. U kunt gedurende het gehele bestelproces inloggen met uw bestaande account of een account aanmaken. Dit kan rechts bovenaan op uw scherm.

Bestellen via het winkelmandje:

Het bestelproces bestaat uit onderstaande stappen. U wordt automatisch door dit proces geleid.

  1. Klik bij het gewenste product op 'Bestel'. Het product wordt toegevoegd aan uw winkelmandje.
  2. Klik vervolgens op 'Bestel' indien u alle gewenste producten heeft of op 'Verder winkelen' indien u nog andere producten wenst te bestellen (u kunt vrij rondkijken in de website en extra producten toevoegen). In het winkelwandje kunt u ook de gewenste aantallen aanpassen of een product verwijderen.
  3. Vul eventueel uw couponcode in bij het daarvoor voorziene veld.
  4. Controleer uw gegevens (indien u al ingelogd bent met uw account), log in met uw bestaande account of maak een nieuwe account aan. 
    Klik op "Volgende: afleveradres".
  5. Kies het gewenste afleveradres of maak een nieuw afleveradres aan.
    klik op "Volgende: betaalmethode".
  6. Kies de gewenste betaalmethode. Vervolgens wordt u automatisch door het betaalproces geleid.
    Klik op "Volgende: bevestiging".
  7. U krijgt een ontvangstbevestiging van uw bestelling op het scherm en in uw mailbox.
  8. Binnen 3 werkdagen ontvangt u een definitieve opdrachtbevestiging van ons.

Bestellen via de wensenlijst:

  • lees de veelgestelde vraag 'Hoe werkt de wensenlijst?'

Snel bestellen uit de catalogus via 'Bestel direct':

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Hoe maak ik mijn persoonlijke account aan?

Een persoonlijke account aanmaken is eenvoudig.

  • Klik in de rechter bovenhoek op 'Klant worden'.
  • Vul de gevraagde gegevens in.
  • Klik onderaan de pagina op 'Maak account aan en log in'.
  • Vanaf nu heeft u een persoonlijke account.

Opmerking: met de combinatie van uw e-mailadres en uw paswoord, heeft u daarna steeds opnieuw toegang tot uw account en uw gegevens. Bewaar deze gegevens goed. Om veiligheidsredenen wordt uw wachtwoord versleuteld opgeslagen en is het voor ons niet toegankelijk.

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Hoe kan ik veilig betalen?

Alle gegevens- en betalingstransacties op deze website verlopen via een beveiligde en door Geotrust gecertificeerde SSL-procedure. 
Bij het doorlopen van het bestelproces, krijgt u de keuze uit de volgende betaalmethoden:

Creditkaarten VISA, Mastercard en Maestro
Via een beveiligde SSL-procedure kunt u uw kaartgegevens invoeren. De leverancier van uw creditcard zorgt verder voor de correcte en veilige afhandeling. De Verified-by-Visa en Mastercard Securecode protocollen (3D-secure) garanderen de veiligheid zowel voor u als voor ons. Hier zijn bij Janssen-Fritsen geen extra kosten aan verbonden.

iDEAL
iDEAL is enkel mogelijk voor bestellingen binnen Nederland en hetzelfde als betalen via internetbankieren. U kiest voor iDEAL en selecteert daarna de bank waar u uw online bankzaken regelt. Zo komt u in het internetbankierprogramma van uw eigen bank terecht. Alle relevante gegevens staan al ingevuld. U dient enkel nog de betaling te autoriseren. Uw bank bevestigt de betaling en u verlaat het internetbankierprogramma en keert terug naar uw account. iDEAL is zo veilig als internetbankieren omdat gebruik wordt gemaakt van dezelfde beveiligingssystemen.

Op rekening
Dit betreft de mogelijkheid om het bedrag over te maken op het rekeningnummer van Janssen-Fritsen. Janssen-Fritsen bevestigd in dit geval de betalingstermijn aan u via de definitieve orderbevestiging.
Voor particulieren kan een aanbetaling van 50% op het aankoopbedrag worden gevraagd voor de levering. Het saldo dient dan bij of na de levering betaald te worden.

Bankrekening Janssen-Fritsen Nederland:  
BNP-Paribas Fortis 22.76.60.382, IBAN: NL07BNPA0227660382, BIC: BNPANL2A

Coupons/vouchers
Coupons of vouchers kunnen in het bestelproces in mindering worden gebracht van het te betalen bedrag. Het is belangrijk dat u de code exact overneemt in het daarvoor bestemde veld. Vouchers worden niet in geld uitbetaald.

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Hoe werkt de wensenlijst?

Via de wensenlijst kunt u gemakkelijk uw verlanglijstje van producten sturen aan uw collega, vriend of directie.

  • Klik bij de gewenste producten op 'Toevoegen aan wensenlijst'. Dit kan onderaan bij elk product.
  • In de wensenlijst zelf kunt u het aantal aanpassen.
  • Via 'Verder winkelen' (links op het scherm) vult u de wensenlijst aan met andere producten.
  • Is uw wensenlijst compleet, vul dan onderaan het e-mailadres in van diegene waar u het lijstje naartoe wilt sturen.
  • Vul ook uw eigen naam in. Zo weet de ontvanger van wie de wensenlijst komt.
  • De ontvanger krijgt uw wensenlijst als een link in zijn mailbox, en kan hier verder mee aan de slag.
  • De wensenlijst kan snel worden omgezet naar de winkelwagen via de knop 'Verplaats naar winkelwagen' (rechts op het scherm).
  • In de rechter bovenhoek van uw scherm heeft u steeds rechtstreeks toegang tot uw wensenlijst.

TIP: Log eerst in met uw persoonlijke account. Dit heeft enkele voordelen:

  • Uw wensenlijst wordt onthouden in uw account.
  • Uw gegevens worden automatisch ingevuld.
  • Persoonlijke condities worden direct toegepast.

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Hoeveel bedragen de verzendkosten/afleveropties?

Alle bestellingen van tenminste € 250,00 exBTW (€ 302,50 incl.BTW) die via een pakketdienst geleverd kunnen worden, worden gratis afgeleverd in Nederland. Voor kleinere bestellingen wordt € 15,00 exBTW (€ 18,15 incl.BTW) in rekening gebracht.

Voor volumineuze of zwaardere producten die via vrachtvervoer geleverd moeten worden, wordt 3,5 % van het goederenbedrag als verzendkost in rekening gebracht (met een minimum van € 25,00 exBTW (€ 30,25 incl.BTW)).

Pakketdienst of vrachtvervoer?

Op de productdetailpagina (bij de specificaties) kunt u de juiste vervoerswijze zien ('Pakket' of 'Vracht'). De meeste van onze producten kunnen geleverd worden via een pakketdienst. Zwaardere, lange of volumineuze producten zoals bv. valmatten, turnbanken of basketbalpalen, dienen door een vrachtvervoerder bij u afgeleverd te worden.

In uw winkelmandje wordt automatisch de juiste berekeningswijze toegepast.

OPMERKING:
In uw winkelmandje heeft u de keuze uit enkele (betalende) afleveropties:

- Montage op locatie: als u dit aanvinkt zullen we u contacteren om u een gepaste offerte te maken voor de montage van de bestelde materialen op de gewenste locatie

- Levering 'niet op begane grond': de vrachtkosten worden in dit geval verdubbeld. Reden daarvoor is dat er een 2de persoon moet meerijden met de transporteur om de levering te kunnen uitvoeren.

- Tijdsleveringen: Hiervoor dient u na bestelling contact op te nemen met ons om de nodige afspraken te maken. Enkele richtbedragen: levering voor 9u (€ 100,00 exBTW/ € 121,00 incl.BTW), voor 12u (€ 70,00 exBTW/ € 84,70 incl.BTW)

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Wanneer mag ik mijn levering verwachten?
  • De meeste producten hebben wij ruim op voorraad voor u. Bij elk product staat de levertermijn weergegeven die van toepassing is op basis van de beschikbare voorraad op dat moment.
    Na uw bestelling ontvangt u van ons een definitieve orderbevestiging met de juiste levertijd. Deze is te raadplegen via uw persoonlijke account.
  • Wij proberen steeds zoveel mogelijk alles in één keer af te leveren.
    Indien de levering van bepaalde producten onverwacht vertraagd zou worden (bv. afgekeurd tijdens onze kwaliteitscontrole), nemen wij contact met u op om samen te zoeken naar een gepaste oplossing (bv. een vervangend product of gedeeltelijke levering).
  • Leveringen gebeuren steeds op werkdagen tussen 8u00 en 17u00.
  • Afhankelijk van de door u bestelde producten, gebeuren de leveringen via pakketdienst (DPD) of vrachtvervoer (Van Spreuwel). Uitzonderlijk gebeurt de levering door ons eigen transport.
  • Er dient iemand aanwezig te zijn voor het in ontvangst nemen van de zending.
    Wat bij uw afwezigheid?
    • De pakketdienst zal nog een 2de maal proberen te leveren bij u. Kan het dan nog niet afgeleverd worden, dan nemen wij contact met u op voor een aangepaste afspraak.
    • De vrachtvervoerder laat een kaartje achter in uw brievenbus met instructies voor het plannen van een nieuwe levering. 
    • Indien wij zelf instaan voor het transport, maken we vooraf steeds een afspraak met u.  

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Persoonlijke contactpersonen zijn niet zichtbaar

Uw persoonlijke contactpersonen binnen ons bedrijf worden pas zichtbaar nadat u bent aangemeld met uw persoonlijke account. Door in te loggen worden de gegevens van uw rechtstreekse aanspreekpunten op de binnendienst, de buitendienst en van uw vaste servicemonteur zichtbaar. Nog een voordeel van uw persoonlijke account.

Opmerking:
Tijdens het aanmaakproces van een nieuwe account zijn uw persoonlijke aanspreekpunten nog niet zichtbaar. Zodra de juiste personen werden toegewezen aan uw account, worden ze zichtbaar bij uw volgende bezoek aan onze website.

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Controleer eerst even of u bij het invoeren van het e-mailadres en het wachtwoord geen typefouten heeft gemaakt. Kunt u dan nog steeds niet inloggen, dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen.

  • Ga hiervoor naar het inlog-scherm (rechts bovenaan op uw scherm).
  • Klik op ‘Wachtwoord vergeten’.
  • Vul uw e-mailadres in en tik de weergegeven code over.
  • U ontvangt een link in uw mailbox waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Aanbeveling: kies een wachtwoord van minimaal 8 tekens en maak bij voorkeur een combinatie van hoofdletters, kleine letters, cijfers en speciale tekens. Zo verhoogt u de veiligheid van uw persoonlijke account.

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Hoe kan ik mijn e-mailadres of wachtwoord wijzigen?

Uw e-mailadres vormt samen met uw wachtwoord de unieke sleutel om toegang te krijgen tot uw persoonlijke account. Om deze gegevens te wijzigen dient u eerst in te loggen met uw 'oude' e-mailadres en wachtwoord.

Na het inloggen kunt u in de account (bij 'Mijn inlog') uw e-mailadres en/of wachtwoord wijzigen en opslaan. De volgende keer dat u inlogt kunt u het nieuwe e-mailadres en/of wachtwoord gebruiken.


Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Hoe krijg ik mijn persoonlijke condities te zien?

Indien u persoonlijke afspraken heeft met ons, worden deze zichtbaar zodra u bent ingelogd met uw persoonlijke account. Hierbij is het belangrijk dat uw account gekoppeld wordt aan de gemaakte afspraken. Neem hiervoor contact op met de afdeling verkoop. We maken dan samen even de juiste account aan.

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Herroepingsrecht en de manier van terugsturen

Als consument heeft u het recht om gedurende 14 dagen na ontvangst van de goederen, de overeenkomst te ontbinden. Uiteraard dient u tijdens de bedenktijd zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Dit betekent dat u het product slechts uitpakt of gebruikt in de mate die nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien er bij het beoordelen van het product schade ontstaat, bent u als klant zelf verantwoordelijk voor de ontstane waardevermindering. U mag de producten beoordelen zoals dit ook in een winkel mogelijk is.

Indien u van uw teruggaverecht wenst gebruik te maken en het product retour wil sturen, dient u het product met alle geleverde toebehoren terug te sturen zoals hieronder beschreven.

  • Stop alles onbeschadigd en in zo oorspronkelijk mogelijke staat terug in de verpakking.
  • Voeg een kopie van de aankoopfactuur toe in een envelop op de verpakking.
  • Stuur de goederen retour naar: Janssen-Fritsen RMA, Berkveld 1, 5709AE Helmond.
  • De kosten voor de terugzending zijn voor eigen rekening.

Indien u de factuur reeds betaald had, zal het bedrag (inclusief oorspronkelijke verzendkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de herroeping, aan u worden terugbetaald.

Op maat gemaakte producten kunnen niet retour gestuurd worden.

Kijk hier voor de volledige algemene voorwaarden.

Hier vindt u het Europees Modelformulier voor Herroeping.
Door het ingevulde formulier naar ons te mailen of bij de retourzending te stoppen, kunt u overeenkomst ontbinden. Na de melding dat u de overeenkomst wil ontbinden heeft u 2 weken om de goederen te retourneren. 

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Waar kan ik met mijn klacht terecht?
  • Een klacht kunt u ons best laten toekomen per e-mail, gericht aan verkoop@janssen-fritsen.nl.
  • Gelieve steeds volgende gegevens te vermelden:
    • een volledige en duidelijke omschrijving van de klacht.
    • uw klantnummer (of het factuurnummer) en het artikelnummer van het betreffende product.
      Dit vergemakkelijkt de afhandeling van uw klacht en voorkomt misverstanden.
    • Het verdient aanbeveling om één of meerdere foto's mee te sturen.
  • Klachten dienen ons zo snel mogelijk gemeld te worden. 
  • Dit geldt eveneens voor (zichtbare) transportschade. Bovendien vragen we u de schade te vermelden op het transportbewijs bij ontvangst van de levering.
  • Klachten worden binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, ontvangt u binnen 14 dagen een bericht van ontvangst met een indicatie wanneer u van ons een antwoord kan verwachten. 

Janssen-Fritsen gaat voor 100% klanttevredenheid. Ook bij klachten gaan we graag met u in overleg om samen naar een gepaste oplossing te zoeken.
Mochten we er samen niet uit komen, dan kunt u gebruik maken van de klachtenbemiddeling van Thuiswinkel.org. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Onze volledige bezoek- en contactgegevens vindt u hier.
De volledige algemene voorwaarden vindt u hier.

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?

Janssen-Fritsen respecteert uw privacy, en zorgt voor de zorgvuldige behandeling van uw gegevens. Gegevens worden alleen gebruikt ten behoeve van het uitvoeren van bestellingen en opdrachten of het verstrekken van aangevraagde informatie. Gegevens worden alleen verstrekt aan derden als dit nodig is voor het uitvoeren van de opdracht.

Als consument heeft u steeds het recht om uw persoonsgegevens in te zien en eventueel te corrigeren. Dit omvat zowel het herstellen van fouten dan wel verwijdering van alle of onjuiste persoonsgegevens.
Bij Janssen-Fritsen kunt u zich inschrijven voor een nieuwsbrief. Elke mailing bevat instructies om u terug af te melden en daarmee uw inschrijving ongedaan te maken.
De volledige privacy-verklaring kunt lezen in het Privacy Statement.

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

De meest actuele versie van de algemene voorwaarden kunt u vinden onderaan op deze website, of via deze link.

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Bestaat er een handleiding voor de persoonlijke account?

We hebben een overzichtelijke handleiding voor u voorzien met een mooi overzicht van de gebruiksmogelijkheden binnen uw persoonlijke account.

Klik hier voor de handleiding.

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!

Hoe stel ik RSS feeds in?

Als allereerste op de hoogte zijn van nieuwe producten, acties of nieuws? Hiervoor stel je RSS feeds in die in je mailbox verschijnen zodra er nieuws is. Een korte instructie.

RSS-feeds in Outlook

1. Ga naar www.janssen-fritsen.nl en klik op het RSS-logo in de buurt van “nieuws” RSS-logo
2. Kopieer de URL van de pagina die zich opent na het klikken (Janssen-Fritsen nieuws: http://www.janssen-fritsen.nl/tl_files/feeds/jf_nl_nieuws_home_nl.xml)
3. Ga naar je Outlook-mappen, en ga naar RSS-feeds
4. Klik op de rechter muisknop
5. En vervolgens op "Nieuwe RSS-feed toevoegen"
6. Plak de URL in het scherm dat verschijnt, en klik op “Toevoegen”
7. Vanaf dan lopen alle feeds van de geselecteerde website in je Outlook binnen

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem contact op!