De winnaar van de Basketbal Challenge is bekend! Bekijk hier de video van de loting!
Vragen? Bel ons op 0492-530930

Veelgestelde vragen

Persoonlijk account & Voorwaarden


1. We hebben als organisatie/vereniging al vaker bij Janssen-Fritsen besteld, hebben wij dan al een account?

Ja, de kans is groot dat er op naam van de organisatie/vereniging al een account bestaat. Neem bij twijfel hierover contact op met onze verkoopafdeling.




2. Hoe maak ik een persoonlijk account aan?

Een persoonlijk account aanmaken is eenvoudig:

  • Klik in de rechterbovenhoek op 'Aanmelden'.
  • Vul de gevraagde gegevens in onder kopje ‘Ik ben een nieuwe klant’.
  • Klik onderaan de pagina op 'Registratie bevestigen'.
  • Vanaf nu heb je een persoonlijk account.

Let op:

Bewaar je inloggegevens goed. Je wachtwoord en e-mailadres worden om veiligheidsredenen versleuteld opgeslagen. Dat betekent dat jij alleen toegang hebt tot je account.




3. Kan ik als particulier ook bij Janssen-Fritsen bestellen?

Jazeker, particulieren kunnen gewoon ook bestellen en betalen via de website van Janssen-Fritsen. Het is als particulier alleen niet mogelijk om op rekening te bestellen.




4. Ik heb een nieuw account aangemaakt, maar ik zie geen onderhoudsrapportages, hoe kan dat?

Als de toestellen en/of zaal/zalen van jouw organisatie worden onderhouden door Janssen-Fritsen, dan is er al een bestaand zakelijk account. Neem contact op met onze verkoopafdeling om toegang te verkrijgen.




5. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Controleer eerst of je bij het invoeren van het e-mailadres en het wachtwoord geen typefouten hebt gemaakt. Kun je dan nog steeds niet inloggen, vraag dan een nieuw wachtwoord aan.

Ga hiervoor naar de rechterbovenhoek van je scherm en klik op 'Aanmelden'.

  • Klik op 'Ik ben mijn wachtwoord vergeten'.
  • Vul je e-mailadres in.
  • Je ontvangt een e-mail met een link waarmee je het wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Tip: Controleer ook je spam- of reclamefolder.

Aanbeveling:
Kies een wachtwoord van minimaal 8 karakters en maak bij voorkeur een combinatie van hoofdletters, kleine letters, cijfers en speciale tekens. Zo verhoog je de veiligheid van je persoonlijke account.




6. Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar ontvang geen e-mail?

Het automatisch verzonden bericht kan in je reclame- of spamfolder terecht zijn gekomen. Is dat niet het geval, neem dan contact op met de afdeling verkoop.




7. Hoe kan ik mijn e-mailadres of wachtwoord wijzigen?

Log eerst in met je oude e-mailadres en wachtwoord. Vervolgens kun je in je account (bij 'jouw profiel') het e-mailadres en/of wachtwoord wijzigen en opslaan.




8. Hoe krijg ik mijn persoonlijke condities te zien?

Persoonlijke afspraken die je met ons hebt gemaakt, kunnen we toevoegen aan je account. Neem hiervoor contact op met de afdeling verkoop.




9. Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?

Janssen-Fritsen respecteert je privacy en zorgt voor de zorgvuldige behandeling van je gegevens. Die worden alleen gebruikt voor het uitvoeren van bestellingen en opdrachten of voor het verstrekken van aangevraagde informatie. Gegevens worden alleen verstrekt aan derden als dit nodig is voor het uitvoeren van de opdracht. Je hebt steeds het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren en te verwijderen. Wil je onze nieuwsbrief niet meer ontvangen? Onderaan elke editie vind je de mogelijkheid om je uit te schrijven.

De volledige privacyverklaring kun je lezen in ons Privacy Statement.




10. Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Onderaan deze website vind je de meest actuele versie van onze algemene voorwaarden.


Bestellen & Betalen


11. Hoe kan ik online bestellen?

Om een bestelling te plaatsen via deze website moet je ingelogd zijn in je account. Je kunt gedurende het gehele bestelproces inloggen. Maak hier een account aan.

Het bestelproces bestaat uit de volgende stappen:

  • Klik bij het gewenste product op 'In winkelmand'.
  • Wil je nog meer bestellen, klik dan vervolgens op 'Verder winkelen'.
  • Zitten alle gewenste producten in je winkelmand, klik dan op 'Ik ga bestellen'. In het winkelwandje kun je de gewenste aantallen aanpassen en/of een product verwijderen.
  • Vul eventueel een kortingscode in.
  • Links in het winkelmandje staan enkele tips. Deze producten zijn mogelijk interessant voor jou.
  • Controleer je bestelling en klik op 'Bestelling voltooien'.
  • Log voor je gaat betalen in met je bestaande account (of maak een nieuw account aan).
  • Controleer je gegevens.
  • Controleer het factuuradres.
  • Vul eventuele referentie in (bijvoorbeeld bestelcode of inkoopnummer van je organisatie).
  • Je krijgt een voorlopige ontvangstbevestiging van je bestelling op je scherm en in je mailbox.
  • Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een definitieve opdrachtbevestiging.




12. Hoe kan ik veilig betalen?

Alle gegevens- en betalingstransacties op deze website verlopen via een beveiligde en door Geotrust gecertificeerde SSL-procedure. Je hebt de keuze uit de volgende betaalmethoden.

iDEAL

Voor bestellingen binnen Nederland. Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je betaalt via de mobiel bankieren app of de internetbankieromgeving van je eigen bank. iDEAL is een directe online overboeking van jouw bankrekening naar de bankrekening van Janssen-Fritsen.
   

VISA, MasterCard en Maestro

Via een beveiligde SSL-procedure kun je je creditcardgegevens invoeren. De creditcardmaatschappij zorgt verder voor de correcte en veilige afhandeling. De Verified by Visa en MasterCard SecureCode (3D-secure) garanderen de veiligheid zowel voor jou als ons. Aan creditcardbetalingen zijn bij Janssen-Fritsen geen extra kosten verbonden.




13. Kan ik achteraf betalen op rekening?

Alleen zakelijke klanten (waaronder scholen, gemeenten en verenigingen) kunnen op rekening bestellen. Kies je hiervoor, dan kun je het verschuldigde bedrag achteraf (binnen 30 dagen) overmaken op het rekeningnummer van Janssen-Fritsen.

Particuliere bestellingen worden uitsluitend geleverd op basis van vooruitbetaling (iDEAL, creditcard of overboeking) of achteraf via Klarna.




14. Wat is het rekeningnummer van Janssen-Fritsen?

Bankrekening Janssen-Fritsen Nederland:
BNP-Paribas Fortis 22.76.60.382, IBAN: NL07BNPA0227660382, BIC: BNPANL2A




15. Mijn factuuradres klopt niet (meer), hoe kan ik dit aanpassen?

Het factuuradres kan uitsluitend worden aangepast door onze verkoopafdeling. Neem contact met ons op om de wijziging door te voeren.




16. Ik heb een voucher cadeau gekregen of kortingscode, hoe kan ik die inwisselen?

Coupons of vouchers kunnen tijdens het bestelproces in mindering worden gebracht op het te betalen bedrag. Het is belangrijk dat je de code exact overneemt in het daarvoor bestemde veld. Vouchers worden niet in geld uitbetaald.




17. Waar vind ik een kortingscode?

We hebben geen standaard kortingscodes.
Wil je op de hoogte blijven van onze aanbiedingen, schrijf je dan in voor onze gratis nieuwsbrief, dan ontvang je ze als eerste.




18. Ik wil graag eerst een offerte ontvangen, kan dat?

Via de offertemand (offertelijst) kun je gemakkelijk je verlanglijstje met producten delen met collega’s, vrienden of directieleden. Klik hiervoor op 'Offertemand delen'. Natuurlijk kun je de offertemand ook aan onze verkoopafdeling sturen. Dit doe je door op 'Vraag offerte aan' te klikken. Je ontvangt van ons dan een vrijblijvende offerte per e-mail. Die kun je later omzetten in een bestelling. Let op: iedere offerte heeft een geldigheidstermijn van maximaal 30 dagen.

Zo gebruik je de offertemand:

  • Klik bij het gewenste product op 'Plaats in offertemand’. Het product wordt toegevoegd aan je offertelijst.
  • Via 'Verder winkelen' (links op het scherm) vul je de offertemand aan met andere producten tot je lijst compleet is.
  • In de rechterbovenhoek van je scherm heb je steeds direct toegang tot jouw offertemand (symbool offerte).

TIP: Log eerst in met je persoonlijk account.
Dit heeft de volgende voordelen.

  • Je offertelijst wordt onthouden in jouw account.
  • Je gegevens worden automatisch ingevuld.
  • Persoonlijke condities worden direct toegepast.


Leveren & Bezorgen


19. Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Voor alle bestellingen van tenminste € 250,00 excl. btw / € 302,50 incl. btw die we via een pakketdienst kunnen leveren, rekenen we binnen Nederland geen verzendkosten. Voor kleinere bestellingen betaal je € 15,00 excl. btw / € 18,15 incl. btw.

Bij grote, zware of lijvige producten die via vrachtvervoer geleverd moeten worden, brengen we 6,5% van het goederenbedrag voor verzending in rekening (met een minimum van € 35,00 excl. btw / € 42,35 incl. btw).




20. Wie bezorgt de bestelling?

De meeste van onze producten leveren we via pakketdienst DPD. Zware, lange of grote producten zoals landingsmatten, turnbanken of basketbalpalen, worden geleverd door de vrachtvervoerder. Als één product van een bestelling met vrachtvervoer geleverd moet worden, wordt de hele zending met vrachtvervoer verzonden. Voor vrachtvervoer wordt – indien gewenst – een leverafspraak gemaakt. Er wordt dan alleen een dag met je afgesproken, géén tijdstip. Op de avond vóór levering ontvang je een e-mail met een tijdsindicatie.

De correcte verzendkosten worden automatisch in je winkelmandje weergegeven.

Let op:
Standaard brengen wij jouw bestelling tot op de drempel van jouw voordeur op de begane grond.




21. Extra leverafspraken?

Bij de volgende (betaalde) afleveropties, moeten we aparte afspraken maken. Neem hiervoor altijd contact op met de verkoopafdeling.

  • Montage op locatie. Hiervoor maken wij graag een offerte.
  • Levering op verdieping. Eventueel is er een extra persoon nodig bij de levering.
  • Tijdsleveringen. Hiervoor worden extra vrachtkosten boven op de standaard vrachtkosten in rekening gebracht.
  • Meenemen van oude/afgekeurde materialen. Oude, afgekeurde toestellen kunnen – afhankelijk van het toestel – gratis of tegen een vergoeding worden meegenomen bij levering van de nieuwe producten.




22. Wanneer mag ik mijn levering verwachten?

  • Bij elk product staat in de webshop een verwachte levertermijn. De juiste levertijd vind je in de definitieve orderbevestiging. De meeste producten zijn ruimschoots op voorraad.
  • Wij proberen alles in één keer af te leveren. Als de levering van bepaalde producten onverwacht vertraagd is, nemen wij contact met je op voor een passende oplossing.
  • We leveren op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur.
  • Als een bestelling via DPD is verstuurd, ontvang je een e-mail met een trackingcode.




23. Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Materialen kunnen worden opgehaald bij ons bedrijf in Helmond. Neem contact op met onze verkoopafdeling als dat gewenst is.




24. Heeft Janssen-Fritsen ook een winkel?

Janssen-Fritsen heeft een fabriek en groot magazijn in Helmond. Wij hebben geen fysieke winkel, alleen een online shop. Kun je een artikel niet vinden, ben je op zoek naar iets speciaals of wil je graag advies vóór aanschaf, bel of e-mail dan gerust met ons. Wij helpen je graag!


Bedenktijd / Retourneren / Klachten


25. Herroepingsrecht/bedenktijd

Als consument heb je het recht om gedurende 14 dagen na ontvangst van de goederen, de koopovereenkomst te ontbinden. Hiervoor dien je het Europees Modelformulier voor Herroeping in te vullen. Nadat je het ingevulde formulier naar ons hebt gemaild, heb je twee weken de tijd om de goederen te retourneren.

Op maat gemaakte producten kunnen niet worden geretourneerd.




26. Producten zorgvuldig behandelen

Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Dit betekent dat je het product slechts uitpakt of gebruikt in de mate die nodig is om te kunnen beoordelen. Je mag de producten beoordelen zoals dat ook in een winkel mogelijk is. Als er bij het beoordelen schade ontstaat, ben je als klant zelf verantwoordelijk voor de ontstane waardevermindering.




27. Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Annuleren van de bestelling kan alleen als de bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten. Om de bestelling te annuleren, stuur je een e-mail naar verkoop@janssen-fritsen.nl of neem je telefonisch contact op met onze verkoopafdeling.

Speciaal voor jou op maat gemaakte producten kunnen niet worden geretourneerd.




28. Kan ik een product retour sturen?

Wil je een product retourneren, dan kan dat binnen 14 dagen na ontvangst van het product op de volgende manier:

  • Stuur een e-mail aan verkoop@janssen-fritsen.nl waarin je aangeeft welk product of welke producten je wilt retourneren.
  • We sturen je dan zo snel mogelijk het retourformulier met verdere instructies.
  • Stop de te retourneren producten onbeschadigd terug in de verpakking.
  • Voeg het retourformulier toe aan de zending.
  • Stuur het pakket terug naar het adres dat je vindt op het retourformulier.
  • De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.
  • Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen, liefst in de originele verpakking.




29. Terugbetaling

Heb je de factuur al betaald, dan storten we het bedrag (inclusief oorspronkelijke verzendkosten) ná ontvangst van de materialen zo snel mogelijk terug (uiterlijk binnen 14 dagen). Is de factuur nog niet betaald, dan sturen wij een creditnota die je zelf kunt verrekenen met de oorspronkelijke factuur.




30. Ik heb een klacht over een bestelling en/of product

Janssen-Fritsen gaat voor 100% klanttevredenheid. Ook bij klachten zoeken we graag samen met jou naar een passende oplossing. Heb je een klacht, meld die dan zo snel mogelijk. Stuur een e-mail naar verkoop@janssen-fritsen.nl.

Vermeld in de e-mail in ieder geval de volgende informatie.
  • Een volledige en duidelijke omschrijving van de klacht.
  • Je klantnummer (of het factuurnummer) en het artikelnummer van het betreffende product.
  • Indien mogelijk één of meerdere foto’s die duidelijk eventuele mankementen tonen.

Afhandelingstermijn
Klachten proberen we binnen een termijn van 14 dagen na binnenkomst op te lossen. Hebben we meer tijd nodig, dan bevestigen je binnen 14 dagen de ontvangst van je klacht en geven we een indicatie van de afhandelingstermijn.




31. Ik heb een product defect ontvangen

Is er sprake van (zichtbare) transportschade, meld die dan zo snel mogelijk na ontvangst van het product. Vermeld de schade ook bij ontvangst van de levering op het transportbewijs.

Geschillen
Mochten we er samen niet uitkomen, dan kun je als zakelijke klant je klacht ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel.org. Dat doe je door het klachtenformulier in te vullen op www.thuiswinkel.org.

Ben je consument en niet tevreden over de afhandeling van de klacht, dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform op http://ec.europa.eu/consumers/odr/.




32. Vragen?

Heb je nog vragen over de bedenktijd, retouren en/of klachten?
Neem dan contact met ons op.